niedziela, 8 listopada 2015

Frywolitka - Śnieżynka na choinkę

Witajcie ;-)

Otwieram nowy sezon świąteczny ;-) pierwszy projekt z tej serii już gotowy, tak więc zapraszam do frywolitkowania. Jest to projekt trochę trudniejszy niż poprzednie śnieżynki ale z pomocą filmiku jestem pewna że dacie radę.

Do projektu będziemy potrzebować:
  • Białe nici, u mnie nici firmy Aida o grubości 10.
  • Dwa czółenka z nawiniętymi nićmi, najlepiej aby nawinięta nitka łączyła dwa czółenka aby jej nie przecinać.
  • Nożyczki
  • szydełko 1 mm
  • Igła do wykańczania nitek
Najpierw zapoznajcie się z wzorem :-)


Tradycyjnie dołączam kilka zdjęć.






Filmik :-) 



16 komentarzy:

  1. Pelna optymizmu przystapilam do pracy ,niestety przy pierwszym kolku z odwrotnymi parkami rzucilam czolenkami w kat :( Nie jestem na tyle doswiadczona zeby zrobic ta sniezynke ,szkoda bo jest piekna.Mimo wszystko dziekuje za tutorial:)
    poz.Dana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam! Proszę się nie poddawać, Proszę jeszcze raz dokładnie obejrzeć filmik. Najpierw robię kółeczko i chowam nitkę, po czym obracam kółeczko i robię drugie i chowam drugą końcówkę nitki. Znowu obracam prace tak że to kółeczko z maciupkim pikotkiem jest u góry, tu zaczynam robić parki odwrotne. Trudno mi pomagać bo nie wiem w czym jest problem! Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Problem jest w tym,ze ja bym chciala a te nitki mnie nie sluchaja hihihi.
    Obracanie robotki,dwa czolenka i parki odwrotne to za duzo widocznie jak dla mnie.
    Ale moze faktycznie sprobuje jeszcze raz :)
    Pozzdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Melduje ,ze sie jednak nie poddalam:) wlasnie skonczylam moze nie jest idealna ale jestem z siebie dumna hihiJutro wstawie zdjecie i poprosze o rade :) bo przy tych malenkich koleczkach mi sie te niteczki rozchodza.
    pozdrawiam Dana

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo fajna śnieżynka. tegoroczny sezon zaczęłam właśnie od Twojej śnieżynki - tak mi się spodobała, że wreszcie zaczęłam myśleć o świętach. Śnieżynkę zmodyfikowałam troszkę (mam nadzieję, że nie masz mi tego za złe) bo ja robię z cieniusich nici i wyszłaby straszna malizna. Będzie pieknie wyglądać na mojej choince bo na pewno nikomu jej nie dam ;-) Bardzo dziękuję za wzorek ;-) i pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Trafiłam tutaj dzisiaj za pośrednictwem Renulka. Fantastyczny blog, zwłaszcza dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z frywolitką. Pozdrawiam i podziwiam ogrom pracy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękna śnieżynka! Jak tylko znajdę chwilkę czasu wypróbuję Twój wzór :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Beautiful snowflake and design and art, and you work so hard to make it. You switch the knot on the ring by hand, and if you release, by dropping your fingers and letting the ring thread loose, for a moment, and tighten with the shuttle thread it will do this more quickly, then resume with first part. This will go by much faster and give you speed.
    this is Carollyn from Carollyn's tatting blog :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thanks, making tatting in this way I learned from my teachers.
      It would be difficult to me, change it after so many years.
      Greetings

      Usuń
  8. Obiecane zdjecie :)
    http://fotoforum.gazeta.pl/photo/4/gh/yh/qloh/KW6xKWIL1kKHlLvQaX.jpg
    Troche koslawa,troche niedociagnieta przy oczkach na lukach.Z tym wlasnie mam problem ,nie potrafie tak ladnie dociagac i te niteczki brzydko widac,nie ma na to jakiegos patentu ?
    I druga gwiazdka tez Twoja a moj pierwszy raz z koralikami ,sliczna i fajnie szybko sie ja supla :)
    http://fotoforum.gazeta.pl/photo/4/gh/yh/qloh/CofOnIGNBRIHN0eGLX.jpg
    Dziekuje bardzo i prosze o jeszcze ,Twoje sniezynki sa sliczne :)
    Poz.Dana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękna, jak dla mnie idealna, sama bym lepiej nie zrobiła :-) moje małe kółeczka też się przechylają na jedną stronę i też mają ciut dłuższe nitki, próbuję je wtedy powyciągać uformować w palcach a na nitki nie mam specjalnego patentu. Pozdrawiam.

      Usuń
  9. Śnieżynka jest śliczna! Plotło mi się bardzo przyjemnie i szybciutko. Myślę nad wykonaniem jeszcze takich sześcioramiennych :) Dziękuję pięknie za schemat!
    Pozdrawiam wciąż świątecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, cieszę się że śnieżynka się podoba bo obawiałam się że będzie trochę niestabilna i że nie będzie się sztywno trzymać na choince ;-) pozdrawiam

      Usuń
  10. Thank you so much for sharing this Beautiful pattern ! I had tremendous fun tatting It and it is definitely one of my Favourite snowflake now.i posted pictures on my blog.
    Compliments of the season :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja tęsknię ,Aga wracaj .....
    Poz.Dana

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie dojrzalam do robienia parek odwrotnych nie wychodzi mi to musze przetrawic bardzo mi sie ona podoba prosze o nastepne prace biore sie za nastepne sniezynki pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń