niedziela, 18 stycznia 2015

Frywolitka - Serwetka przywieziona z wakacji

Hej tam! Witam wszystkich serdecznie :-)

Nie widzieliśmy się chyba z 3 tygodnie z powodu moich wakacji ale już jestem z powrotem i przywiozłam ze sobą wzór na serwetkę.
Serwetka wykonana jest nićmi firmy DMC Babylo o grubości 20. Robótka jest delikatna i subtelna.
Wielkość serwetki to 20 cm. w przekroju.
Aby wykonać ten projekt będziemy potrzebować:
  • Nitkę na kłębku i nawiniętą na 2 czółenka
  • szydełko
  • nożyczki 
Instrukcje przedstawię wam etapami tak aby wszystko w miarę możliwości było czytelne  i przejrzyste. Tradycyjnie cyfry to liczba parek a duże litery wskazują kolejność wykonywania elementów.

 Wiem że cyfry i litery są tu zbyt małe by je odczytać ale wystarczy tylko kliknąć na zdjęcie i zobaczycie większy obraz ;-)


Etap pierwszy


Etap drugi


Etap trzeci


Etap czwarty


Etap piąty



Etap szósty


Zapraszam do obejrzenia zdjęć końcowego produktu :-)






Zapraszam do obejrzenia filmiku, mam nadzieję że trochę sprawę rozjaśni :-)



9 komentarzy:

  1. Piękna serwetka. Wydaje się prosta ale dla początkującego (czyli dla mnie) może być wielkim wyzwaniem :) ale na pewno spróbuje . To dzięki pani filmiką wreszcie postanowiłam spróbować jeszcze raz i wyszło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Strasznie się cieszę że napisała pani ten komentarz bo zawsze miło jest usłyszeć że się komuś przydają te moje instrukcje. Nabieram wtedy energii aby dalej kontynuować. Jeśli się pani serwetka podoba to proszę zacząć ją robić i zobaczyć jak pójdzie. Ważne jest aby kółka i łuki były zaciągnięte dość ciasno i żeby pikotki łączące nie były zbyt długie.
      Ja do tej serwetki zamieszczę jeszcze filmik ale w filmiku tylko krótko omówię co i jak, nie będę wszystkiego dokładnie pokazywać, ale może też będzie pomocny. Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Dziękuję serdecznie za opisanie schematu ,Bardzo się ciesze że jest ktoś taki jak pani pozdrawiam Ania .

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również dziękuję za schemat i objaśnienia - są wspaniałe. Jestem początkującą frywolitko-dziergaczką, wprawdzie robię na igle i jestem na czwartym etapie, ale nawet mi wychodzi. Serwetka bardzo ładna. Jak zrobię będę próbowała na czółenkach. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę że objaśnienia są pomocne. Zaczęłam prowadzić tego bloga właśnie dla takich osób, które chcą nauczyć się i zrobić coś
      same ale również dla tych które chcą coś zrobić a nie chce im się wymyślać nowego wzoru. Pozdrawiam i życzę powodzenia :-)

      Usuń
  4. Ja także dziękuję za schemat, dzięki pani również rozpoczęłam zabawę z frywolitką.

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja ulubiona serwetka .Mam ja w 4 kolorach .

    OdpowiedzUsuń
  6. Hola. Saludos desde Lima-Perú. Encontré un patrón en Pinterest y no sé cómo hacer la tercera vuelta.Podrias ayudarme?

    OdpowiedzUsuń